کیوکوشین کاران گیلان"املش

کیوکوشین کاران گیلان"املش

" جواد میرزامحمدی "
کیوکوشین کاران گیلان"املش

کیوکوشین کاران گیلان"املش

" جواد میرزامحمدی "

نکاتی مهم در مبارزه




                                                          ۱-یک مبارز به هیچ گروهی تعلق ندارد:

گرچه او برای انجام هنرهای رزمی نهاد یا موسسه ای خاص دارد اماسعی می کند تا تکنیک هایی را از سایر سبک هاو افرادی که مبارزه سطح بالایی دارند برداشت نموده و مجموعه ای مرکب برای خود ایجاد کند.

۲ـ یک جنگ جو باید تکنیک های ساده ر ا یاد بگیرد:

تکنیک های او باید بر مهارت های کلی حرکتی وابسته باشد. اگر حرکتی بد و پیچیده و اشتباهی انجام شود شکست حتمی است. تکنیک های ساده که سریع تر و تند تر و درست اجراء می شود فرد مبارزه کننده را زنده و در حین مسابقه شاداب و باروحیه نگه می دارد .

۳ـ مبارزی که خوب تمرین می کند بهتر می جنگد:

هرچه با تلاشی بیشتر به تمرین بپردازید مبارزه ای  ساده تر خواهید داشت. تمرین زیاد تنها با تمرین واقعی در صحنه های برخورد واقعی حاصل می شود و به قول معروف نابرده رنج گنج میسر نمی شود پس هر وقت که خسته شدید فورا تمرین رو ول نکنیدبلکه بر تمرین وتکنیک های خود اضافه کنید.

۴ـ یک مبارز در لباسی تمرین می کند که با همان نیز مبارزه واقعی دارد:

او باید با لباسی تمرین که  می بایست در طی یک مبارزه واقعی پوشیده باشد . اگر عضو تیمی است باید با تمام نیرو و ابزار لازم که در ماموریت حمل می کند تمرین کند.

۵ ـ یک مبارز باید دارای وضعیت روحی مثبتی باشد:  

او با این شعارها آشناست گفته هایی که این موضوع  را القا می کند که همتای او هرگز تسلیم نمی شود. هر که شهامت داردو تکنیک برتر ودرست اجراءمی کند  پیروز میدان خواهد بود .

۶ ـ یک مبارز انعطاف پذیر است:

در تمرین و مبارزه او هرگز فقط کاری را که دلش می خواهد انجام نمی دهد بلکه خود را با محیط و تغیرات مبارزه وفق میدهدوبا سنجیدن حریف در ثانیه های اولیه مبارز واجرای تکنیک های امتیازی می تواند فرد پیروز میدان شود .

۷ـ یک مبارز همه چیز را ارزیابی می کند:

او همواره تکنیک ها و تاکتیک های خود را می سنجد و مسایل را زیر سوال می برد و به دنبال راه هایی می گردد تا اطلاعات خود را افزایش دهد. او هرگز نمی گوید این راه تنها راه  چاره است.

۸ ـ یک مبارز وضعیت فیزیکی خود را به خوبی حفظ می کند:

اگر چه عقل او نخستین سلاح وی محسوب  می شود ولی با این وجود می داند که حفظ ترکیب و تناسب اندام به او کمک خواهد کرد که تکنیکهای خود را به موقع اجرا کند. اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و نیروی تبحر خود را تقویت نماید.

۹ـ یک مبارز یک حرفه ای آرام و قوی است:

او ساده باقی می ماند. به خود نمی نازد. او صرفا به مبارزه به  عنوان بخشی ضروری در شغل خود می نگرد و در سطح غیر حرفه ای به این مبارزه به چشم یک تمرین و یک ورزش و یک هنر رزم می نگرد و امید آن دارد که در زندگی روزمره هرگز نخواهد از آن استفاده ابزاری نماید. و یک جمله پند آموز ( دست بالای دست بسیار است ) .

۱۰ـ یک مبارز هرگز تعلیمات خود را متوقف نمی کند:

 او همیشه درپی یافتن روش ها و تکنیک های برتر است حتی اگر هزینه ای را نیز متحمل شود. شاید امکان برخورد در نوع شغل یا زندگی خصوصی وی وجود  داشته باشد در هر حال او باید مثل یک اسفنج باشد و هر طرح خوب آموزشی را جذب کند. نکتة مهم، بسیاری در فکر پیروزی هستند اما تنها تعداد بسیار معدودی میل به آماده سازی خود برای پیروزی دارند.

۱۱ ـ یک مبارز هرگز فراموش نمی کند که همیشه یک شاگرد است: 

اگر یک تکنیک را از فردی آموخت او را به اسم مربی می شناسد و احترامش را تا ابد نگاه می دارد حتی اگر روزی از او فراتر رفته و از او سبقت گرفته باشد که اگر غیر از این باشد اصل مبارزه را فراموش نموده و قوانین ورزش را زیر پا گذاشته و باید از ابتدا درسش را شروع نماید.

۱۲ ـ یک مبارز هرگز در پایان مبارزه بدون تشکر از حریفش صحنه را ترک نمی کند:

او به خوبی می داند که اگر پیروز شده باشد با استفاده از نیرو و توان حریفش او را شکست داده و به پیروزی رسیده و اگر با شکست مبارزه را به انتها رسانیده باشد به خوبی واقف است که حریفش از او قدرتمندتر بوده و بیش از او به تمرین پرداخته است و بدین ترتیب او را به مبارزات بعدی فراخوانده تا با تمرین و فعالیت بیشتربتواند در مبارزات بعدی خود پیروز گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.